Puma rezygnuje ze wspólnego przedsięwzięcia w USA

manager24.pl 5 dni temu

Frankońska firma sportowa Puma wycofuje się ze spółki joint venture w zakresie skarpet i bielizny w USA i odtąd będzie dystrybuować swoje produkty w Ameryce Północnej na podstawie licencji. Wyłączna licencja została przyznana jej poprzedniemu partnerowi w USA, United Legwear, jak Puma ogłosiła we wtorek w Herzogenaurach.

5 procent sprzedaży grupowej

Wcześniej firma działała w ramach spółki joint venture o nazwie Puma United, w której Puma posiadała 51% udziałów. United Legwear odpowiadało za produkcję, dostawę i magazynowanie akcesoriów i odzieży dziecięcej z logo Puma.

Rentowne joint venture wygenerowało 428 milionów euro przychodów w 2024 roku, co stanowiło prawie 5% całkowitej sprzedaży grupy. Od listopada przychody te zostaną usunięte z bilansu Pumy, a firma będzie księgować jedynie opłaty licencyjne. Kwota, jaką Amerykanie za to płacą, nie jest znana.

Nowy dyrektor generalny Pumy, Arthur Hoeld (56), ogłosił już pod koniec października planowane przejście na model licencjonowania , jak informuje magazyn „Manager”. Puma wyjaśniła to posunięcie jako sposób na uproszczenie swojego modelu biznesowego w Ameryce Północnej, gdzie jej partnerzy współpracują ze sobą od 25 lat.

Idź do oryginalnego materiału