Rodzice oszaleli na ich punkcie! Woom – czy to koniec ulubionych rowerków dla dzieci?

mamadu.pl 2 tygodni temu
Od ponad wieku rowery produkowane przez niemiecką firmę Sprick Cycle GmbH towarzyszyły dzieciom i dorosłym podczas codziennych przejażdżek. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli montowanych przez firmę był ultralekki rower dla najmłodszych – Woom. Rowery marki Woom zdobyły ogromną popularność wśród rodziców. Szczycą się wyjątkowo niską wagą, co znacząco ułatwia naukę jazdy u najmłodszych. Niestety, przedsiębiorstwo ogłosiło upadłość.


Zgodnie z oficjalnym komunikatem Sprick Cycle GmbH, główną przyczyną takiej decyzji jest pogarszająca się sytuacja finansowa, a straty firmy w 2024 roku oszacowano na 6 milionów euro. Sąd rejonowy w Zielonej Górze potwierdził wniosek o upadłość. Mimo tego zakład w Świebodzinie przez cały czas funkcjonuje, a centrala niemiecka podkreśla, iż wciąż istnieje szansa na restrukturyzację przedsiębiorstwa. W związku z procesem upadłościowym powołano również syndyka.

Rowery Woom – dlaczego rodzice je uwielbiają?


W przeszłości czas oczekiwania na zakup tego roweru sięgał choćby kilku miesięcy, a niektórzy rodzice traktowali jego nabycie niczym zakup samochodu. w tej chwili większość modeli jest dostępna od ręki. Mimo wysokiej ceny – od 1800 do choćby 5000 złotych – wielu rodziców uważa je za doskonałą inwestycję, ponieważ rowery te niemal nie tracą na wartości, a waga ich konstrukcji jest znacznie niższa niż w przypadku konkurencyjnych marek.

Rodzice, którzy zdecydowali się na zakup Wooma, podkreślają, iż ich dzieci bardzo gwałtownie uczą się jazdy na tych rowerach. najważniejsze znaczenie ma tutaj geometria ramy i lekkość konstrukcji. Różnica choćby dwóch kilogramów w wadze roweru może być odczuwalna dla dziecka, które samo waży kilkanaście kilogramów. To sprawia, iż modele Woom są często pierwszym wyborem świadomych rodziców, którzy chcą ułatwić swoim dzieciom rozpoczęcie rowerowej przygody.

Sprzedaż rowerów Woom – co dalej?


Historia Sprick Cycle sięga 1922 roku, kiedy to rozpoczęła swoją działalność. Firma produkowała rowery zarówno pod własnymi markami, jak i na zlecenie klientów. W 1993 roku otworzyła zakład montażowy w Polsce, skąd każdego roku zjeżdżało 300 tysięcy jednośladów, w tym modele elektryczne, rowery górskie, crossowe oraz dziecięce. Kluczowym etapem w rozwoju firmy była kooperacja z austriacką marką Woom, dla której od 2021 roku produkowano modele przeznaczone dla najmłodszych użytkowników. Polski zakład odpowiadał za montaż 115 tysięcy takich rowerów rocznie, co stanowiło około 40 procent całkowitej produkcji.

Choć Sprick Cycle GmbH odegrało istotną rolę w branży rowerowej, obecna sytuacja pokazuje, jak trudne warunki rynkowe mogą wpłynąć na choćby tak ugruntowane przedsiębiorstwa. Przyszłość zakładu w Świebodzinie oraz całej marki wciąż pozostaje niepewna, ale zarówno pracownicy, jak i zarząd liczą na możliwość odbudowy firmy poprzez odpowiednie działania restrukturyzacyjne.

Idź do oryginalnego materiału