Seminarium podsumowujące VIII edycję konkursu Study@research

amu.edu.pl 1 tydzień temu

23 maja w Sali Senatu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odbyło się seminarium podsumowujące VIII edycję konkursu Study@research (IDUB nr 118). W wydarzeniu wzięli udział laureaci konkursu, członkowie komisji konkursowej oraz opiekunowie naukowi projektów. Spotkanie prowadziła Prorektor ds. studenckich i kształcenia, prof. dr hab. Joanna Wójcik. Celem seminarium było zaprezentowanie efektów projektów realizowanych przez studentów UAM, którzy w roku akademickim 2023/2024 wykazali się wyjątkową aktywnością naukową, zdobywając granty na realizację swoich badań.

Program skierowany był do studentek i studentów pierwszego roku studiów II stopnia oraz czwartego roku studiów jednolitych magisterskich. Umożliwiał im realizację indywidualnych i zespołowych projektów badawczych. W VIII edycji komisja konkursowa zakwalifikowała do finansowania aż 70 projektów, które reprezentowały różnorodne dziedziny nauki i obszary badawcze. Podczas seminarium wybrane zespoły i osoby zaprezentowały wyniki swoich badań.

Wśród osób prezentujących efekty swoich projektów naukowych byli:

Szkoła Nauk o Języku i Literaturze:

  • Rafał Lenartowicz - Czy podnoszenie świadomości metafor ułatwia zapamiętywanie słownictwa?
  • Julia Tusk - Postrzeganie krajobrazu językowego przez osoby dwujęzyczne - badanie okulograficzne
  • Milo Ostalski w imieniu zespołu pod kierownictwem Julii Andruszkiewicz - UAM MAŁA OJCZYZNA, WIELKA PRZYSZŁOŚĆ - ścieżki edukacyjne w Muzeum UAM
  • Maria Kotłowska z zespołem - Przepis na przepis. Językowe i gatunkowe wyznaczniki staropolskich recept
  • Sandra Kaczmarek i Elżbieta Grądziel - (Nie)pełny dostęp do kultury - dostępność komunikacyjna w poznańskich instytucjach kulturalnych

Szkoła Nauk Humanistycznych:

  • Zuzanna Szymczak w imieniu zespołu pod kierownictwem Macieja Stachury - Narracje historyczne na polskojęzycznym Instagramie
  • Zuzanna Białas - Policja kobieca w II Rzeczypospolitej
  • Maria Cieszyńska - "Czy słowo prorokini kończy dyskusję?" - kobiecość w społeczności mormonów

Szkoła Nauk Przyrodniczych:

  • Jakub Sanojca i Antoni Semmler - Irlandia Północna czy Zjednoczona? - przestrzenny i medialny obraz tendencji politycznych

Szkoła Nauk Ścisłych:

  • Piotr Konopka - Peptydy i peptydomimetyki jako stabilizatory nanocząstek srebra
  • Wiktoria Zawrzykraj - Analiza specjacyjna żelaza jako znacznik procesów środowiskowych w rejonach polarnych

Szkoła Nauk Społecznych:

  • Monika Bittner - Rejestracja niekonwencjonalnych znaków towarowych w Polsce i Niemczech
  • Julita Prusak - Męska troska - międzypokoleniowy transfer emocjonalnej praktyki
  • Martyna Janas w imieniu zespołu pod kierownictwem Alicji Malujdy - (Nie)równości w statutach szkolnych
  • Paulina Żelewska - Heurystyki i błędy poznawcze w dyskursie o zmianach klimatycznych i AI
  • Kacper Roman z zespołem - Życie w harmonii - strategie integracji życia zawodowego i prywatnego

Szkoła Nauk Humanistycznych:

  • Maciej Stachura z zespołem - Narracje historyczne na polskojęzycznym Instagramie
  • Zuzanna Białas - Policja kobieca w II Rzeczypospolitej
  • Maria Cieszyńska - "Czy słowo prorokini kończy dyskusję?" - kobiecość w społeczności mormonów

Prezentowane projekty, obejmujące szeroką gamę tematów były na bardzo wysokim poziomie i wyróżniały się różnorodnością. Studenci wykazali się nie tylko głęboką wiedzą, ale także kreatywnością i zaangażowaniem w swoje badania, które mają potencjał do wniesienia znaczącego wkładu w rozwój nauki.

Fot. Przemysław Stanula

Idź do oryginalnego materiału