Stany depresyjne, nadwaga czy samotność – to główne problemy z którymi walczy współczesna młodzież. Aby im zapobiec, od września do szkół wprowadzony zostanie nowy przedmiot – edukacja zdrowotna.
Dziś na Uniwersytecie Zielonogórskim odbyła się konferencja naukowa z udziałem lubuskich nauczycieli, podczas której omówiono metody współpracy z nastolatkami.
Zdaniem uczestników spotkania, wielu młodych ludzi potrzebuje wsparcia i możliwości rozmowy ze specjalistami, którą zagwarantuje utworzenie nowego przedmiotu edukacyjnego:
Specjaliści przeprowadzili badania z udziałem 9000 uczniów z różnych starostw. Wyniki są bardzo niepokojące – przyznaje prof. Zbigniew Izdebski, przewodniczący zespołu ds. przygotowania założeń i podstawy programowej przedmiotu edukacja zdrowotna:
Edukacja zdrowotna da młodym ludziom sporą dawkę wiedzy, dotyczącą np. profilaktyki czy czytania wyników badań – podkreśla Mariusz Biniewski, lubuski kurator oświaty:
Marek Cebula, wojewoda lubuski, zaznacza, iż dzięki zajęciom szkolnym, uczniowie będą wiedzieli, jak postępować w życiu codziennym:
– Młodzież musi być świadoma, iż wielu problemów nie można rozwiązywać samodzielnie – podkreśla dr Joanna Dec-Pietrowska z Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii Uniwersytetu Zielonogórskiego:
– Warto wprowadzać w szkołach zajęcia profilaktyczne. Wspólnie zauważamy wiele problemów z którymi walczy młodzież – mówi Agnieszka Makarska, dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego w Zielonej Górze:
Edukacja zdrowotna zastąpi wychowanie do życia w rodzinie. Przedmiot jest przewidziany dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych oraz klas I-III szkół ponadpodstawowych.