Temat: CO SŁYCHAĆ WIOSNĄ W POGODZIE I W OGRODZIE ?

wrozka.edu.pl 1 miesiąc temu

Termin realizacji: 17.03 – 21.03. 2025r.

CELE:

Dziecko :

obserwuje charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji,

– określa zwiastuny wiosny

– określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny: coraz dłuższe dni, zmienna pogoda: deszcz-słońce-śnieg-grad

– dostosowuje strój do warunków atmosferycznych,

– przebywa na świeżym powietrzu, uczestniczy w spacerach, w zabawach w ogrodzie przedszkolnym

– uczestniczy w tworzeniu wiosennego ogródka

– potrafi zatańczyć krakowiaka

– kształci umiejętność komunikatywnego wypowiadania się oraz wyrażania własnych spostrzeżeń na temat realizowanych treści

Wiersz:

PRZEDWIOŚNIE

Koniec śniegu!
Wiosna w biegu!
Już bociany powracają,
Już skowronki koncert dają.
Tu krokusy, tam żonkile
Spoglądają na świat mile.
Trawa zmienia swoją zieleń,
Chętnie ją polubi jeleń.
Budzi się przyroda wkoło,
Będzie pięknie i wesoło.
Słońce teraz częściej świeci,
Na dwór wzywa wszystkie dzieci.

Piosenka:

KRAKOWIAK WIOSENNY

  1. Zaszumiały wody. Popłynęły lody x2

Wiosenka, wiosenka , popłynęły lody x2

  • Po zielonym lesie, głos się ptaków niesie x2

Wiosenko, wiosenko, głos się ptaków niesie x2

  • Już kwitną na łące , kwiatki woniejące x2

Wiosenko, wiosenko , kwiatki woniejące. x2

Idź do oryginalnego materiału