„Dzień dobry panie listonoszu”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)
Mówię i rozumiem (5)
Jestem odbiorcą i twórcą (7)
Myślę i działam matematycznie(4)
Jestem i działam z innymi (1)
Przewidywane umiejętności dzieci:
– pozna drogę listu od nadawcy do adresata
– wie na czym polega praca listonosza
– wyróżnia pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
– zna literę e, E drukowaną i pisaną
– pozna cyfrę , liczbę 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym
– wymieni sposoby przekazywania informacji
– recytuje wiersz występując przed publicznością
– przestrzega umów adekwatnego zachowania się podczas uroczystości
„ List”- wiersz do słuchania
Zuzia pisze list do Kasi
Swojej koleżanki
Chce opisać co widziała
U sąsiadki Hanki
W wielkim sadzie pani Hani
Są przepiękne drzewa
Gdy jest jesień
Mnóstwo jabłek w sadzie tym dojrzewa
Już o sadzie Zuzia pisze
Już jabłka rysuje
Mama zaś kopertę
Białą przygotuje
Teraz adres piszą
Znaczek naklejają
Do pocztowej skrzynki
Szybko list wrzucają
A ze skrzynek wszystkie listy
Na pocztę trafiają
Z poczty w świat wędrują
Wprost do adresata
List otrzymać mogą
Mama, Kasia, tata
Pan listonosz go przyniesie
Z uśmiechem przekaże
Też o takim liście
Bardzo często marzę.
|