Termin realizacji: 31.03 – 4.04.2025 r
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej (cechy charakterystyczne wyglądu bociana, tryb życia, budowa gniazda)
-rozwijanie dokładności i precyzji podczas łączenia kilku elementów
-zapamiętywanie kolejnych etapów wykonania żabki z papieru
-słuchanie objaśnień ze zrozumieniem
-rozwijanie poczucia rytmu
-zauważanie powtórzeń i kontrastów w słuchanym utworze
-doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
-zdobywanie doświadczeń w mówieniu, byciu słuchanym
-rozwijanie wrażliwości na otaczające nas piękno
-poznawanie części roślin
-rozróżnianie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
-rozumienie konieczności przewidywania potencjalnych skutków podejmowanych działań i sposobów zachowania
Wierszyk ,,Barwy wiosny’’
Wiosna w marcu się pojawiła,
świat szary w barwny zamieniła.
Zielony jest listek, zielona żaba,
zielone pąki, zielona trawa.
Zielone zrobiły się wszystkie drzewa,
żółte jest słonko co nas ogrzewa.
Czerwone maki i dziób bociana,
Różowe płatki są tulipana.
Białe krokusy i przebiśniegi,
niebieskie niebo i wody rzeki.
Wszędzie barwy wiosenne, nowe,
wszystko pachnące i kolorowe.
Piosenka ,, Idzie do nas wiosna’’
1.Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
2.Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną gwałtownie dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:
Zielona trawa,
zielony mech…
3.W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:
Zielona trawa,
zielony mech…