Termin realizacji: 31.03. – 04.04.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych, poznawanie języka literackiego
- stwarzanie okazji do doskonalenia mowy, rozwijania pamięci, kształtowania postaw
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
- rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności czytania globalnego
- tworzy swoja unikatową zakładkę
- projektuje stronę tytułową książki
- wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie z literaturą
- wdrażanie do wczuwania się w emocje i uczucia bohaterów literackich itp.
- wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas oglądania i czytania książek
- rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek
- budowanie świadomości, iż obcowanie ze sztuką – literaturą jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać euforia oraz inne emocje
- wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania
Wiersz: „Mrówki”
Po drabinie
chodzi mrówka,
ma torebkę,
w niej borówka.
Dwie mróweczki
się spotkały
jadły pizzę,
rozmawiały.
Na drabinie
siedzą mrówki
i zjadają
dwie borówki
Piosenka „Bajeczki, książeczki”
1. Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.
ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)
2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.