Tematyka kompleksowa: W świecie bajek i baśni

p2leczyca.edu.pl 3 tygodni temu

Termin realizacji: 31.03. – 04.04.2025r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych, poznawanie języka literackiego
  • stwarzanie okazji do doskonalenia mowy, rozwijania pamięci, kształtowania postaw
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego
  • tworzy swoja unikatową zakładkę
  • projektuje stronę tytułową książki
  • wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie z literaturą
  • wdrażanie do wczuwania się w emocje i uczucia bohaterów literackich itp.
  • wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas oglądania i czytania książek
  • rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek
  • budowanie świadomości, iż obcowanie ze sztuką – literaturą jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać euforia oraz inne emocje
  • wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania

Wiersz: „Mrówki”

Po drabinie
chodzi mrówka,
ma torebkę,
w niej borówka.
Dwie mróweczki
się spotkały
jadły pizzę,
rozmawiały.
Na drabinie
siedzą mrówki
i zjadają
dwie borówki

Piosenka „Bajeczki, książeczki”

1. Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.

ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)

2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.

Idź do oryginalnego materiału