Webinar Polskiego Forum Migracyjnego – Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole – jak wspierać, uczyć, oceniać

kuratorium.katowice.pl 1 dzień temu

Polskie Forum Migracyjne zaprasza na bezpłatny webinar: Uczeń z doświadczeniem
migracyjnym w szkole – jak wspierać, uczyć, oceniać, który odbędzie się 18.06.2025 r. od
godz. 17.30 na platformie Clickmeeting.


Zarys programu szkolenia:
1. Emocjonalne i psychologiczne potrzeby dzieci z doświadczeniem migracyjnym;
2. Uczniowie wielojęzyczni w klasie – jak ich wspierać w nauce języka polskiego;
4. Specyfika pracy z uczniem obcojęzycznym;
5. Język komunikacji a język edukacji;
6. Zasady indywidualizacji pracy z uczniem obcojęzycznym na lekcjach przedmiotowych.

Prowadzące:
Ewa Pawlic-Rafałowska – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Marii Curie-
Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Polonistyki Instytutu
Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego – Dydaktyka języka polskiego jako
obcego oraz kursu kwalifikacyjnego Zarządzanie oświatą. Uczestniczyła w realizacji
wielu projektów edukacyjnych, w tym międzynarodowych. Współorganizatorka
międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji uczniów z doświadczeniem
migracyjnym. Od 2019 r. nauczycielka konsultantka ds. edukacji polonistycznej
w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie,
nauczycielka dyplomowana, edukatorka, egzaminatorka OKE w Warszawie. Prowadzi
także zajęcia na Studiach Podyplomowych Glottodydaktyka w Instytucie Badań
Literackich PAN. Autorka szkoleń dla nauczycieli, dyrektorów w zakresie m.in.
oceniania, wdrażania nowej podstawy programowej, edukacji włączającej, kształcenia
kompetencji kluczowych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, pracy z uczniami
z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach przedmiotowych. Recenzentka arkuszy
konkursowych z języka polskiego w Kuratoryjnym Konkursie Polonistycznym dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, recenzentka programów z języka polskiego.
Autorka szeregu publikacji książkowych i materiałów dydaktyczno-metodycznych dla
nauczycieli.

Zuzanna Rejmer – psycholożka międzykulturowa, psychoterapeutka,
psychotraumatolożka, trenerka i doradczyni w zakresie umiejętności społecznych
i kompetencji międzykulturowych. Od 2004 r. pracuje z osobami z doświadczeniem
migracji w tym młodymi imigrantami i uchodźcami, od 2008 r. związana z Fundacją
Polskie Forum Migracyjne. Na co dzień prowadzi szkolenia i konsultacje oraz realizuje
projekty wspierające integrację uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. Wspiera
rodziny wielojęzyczne w korzystaniu z potencjału rodzimych języków. Prowadzi
warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców, dzieci i osób dorosłych. Wpiera
Polaków zamieszkałych za granicą w radzeniu sobie z wyzwaniami życia między
kulturami i językami. Szkoli osoby pracujące z osobami z doświadczeniem migracji (m.in.
doradców zawodowych, nauczycieli, psychologów). Superwizuje pracę asystentów
iasystentek międzykulturowych pracujących w szkołach. Współautorka modelu edukacji
międzykulturowej WISE. Autorka i współautorka publikacji służących rozwojowi
kompetencji międzykulturowych pracowników oświaty, m.in. poradnika „Inny w polskiej
szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”, czy poradnika
„Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym”

Link do rejestracji: https://polskieforummigracyjne627.clickmeeting.com/uczen-z-doswiadczeniem-migracyjnym-w-szkole-jak-wspierac-uczyc-oceniac/register

Idź do oryginalnego materiału