
To akcja, którą w marcu i kwietniu realizował Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy. Jej celem było rozwijanie umiejętności czytelniczych uczniów poprzez codzienne, wspólne czytanie zarówno w placówce, jak i w domu.
– W ramach projektu nasi podopieczni spotykali się we wtorki, by wspólnie czytać wybrane teksty, tworząc jednocześnie przestrzeń do integracji, ale też nabierając odwagi do publicznych wystąpień. Nauczyciele w klasach poświęcali każdego dnia 10-15 minut na głośne czytanie, dzięki czemu książka stała się codziennym towarzyszem dzieci. Uczniowie otrzymali specjalne karty czytelnicze, na których zaznaczali czas czytania w domu, przy wsparciu rodziców – wyjaśniają organizatorki akcji: Joanna Drzewińska, Kinga Sadowa-Gorzel i Klara Opalińska.
Zwieńczeniem działań był Konkurs Pięknego Czytania, który odbył się 8 maja. Uczestnicy zaprezentowali swoje postępy przed komisją w składzie: Monika Dąbkowska, wicedyrektor SOSW oraz Izabela Miedzińska, nauczycielka języka polskiego. Jury nie miało łatwego zadania, ponieważ uczniowie wykazali się ogromnym zaangażowaniem, a wiele wystąpień wzruszyło słuchaczy. Każdy z uczestników konkursu zasłużył na ogromne brawa i słowa uznania.
Wyniki:
I miejsce: Filip Kawalerski, Jakub Widziński, Wojciech Oleszczuk
II miejsce: Małgorzata Górecka, Piotr Staszczyk, Konrad Ciesielski
III miejsce: Melania Błaszczuk, Mikołaj Gazda, Miłosz Żebrowski, Oskar Latała
Inicjatywa nie tylko pomogła rozwinąć kompetencje czytelnicze uczniów, ale też wzmocniła ich pewność siebie i poczucie sprawczości.
– Dziękujemy nauczycielom, rodzicom i wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie dzieci do udziału w akcji. Razem pokazaliśmy, iż czytanie może być wspólną, radosną drogą do wiedzy, wyobraźni i rozwoju – dodają organizatorki przedsięwzięcia.
ow, fot. SOSW



















