Badania, rozwój, biznes

uw.edu.pl 2 godzin temu
Strategiczne sojusze, dbałość o talenty, medyczny hub, komercjalizacja nowatorskich projektów i inne aspekty związane z nauką oraz innowacyjnością na Uniwersytecie Warszawskim zostały poruszone w kilku nowych artykułach na łamach „Rzeczpospolitej”. W listopadzie ukazały się kolejne publikacje w ramach cyklu „Badania – rozwój – biznes”.
Łączymy naukę, innowacje i biznes

Misją uczelni, w tym Uniwersytetu Warszawskiego, jest służyć społeczeństwu wsparciem. Powinniśmy nie tylko reagować na pojawiające się przemiany, ale przede wszystkim kształtować przyszłość – kreować przestrzeń do stabilnego, konsekwentnego i bezpiecznego rozwoju.

prof. Alojzy Z. Nowak, rektor UW

Rektor Uniwersytetu Warszawskiego pisze m.in. o strategicznych sojuszach uczelni, wspieraniu wybitnych studentów, doktorantów i naukowców, a także kształceniu medycznym.

Zajmujemy się przepisem na białko

– Nasz wynalazek był lub jest wykorzystywany w 14 różnych badaniach klinicznych nad terapeutycznymi preparatami przeciwnowotworowymi opartymi na technologii mRNA – mówi prof. Jacek Jemielity.

Dyrektor Centrum Nowych Technologii UW odpowiada na pytania o m.in. najważniejsze kompetencje potrzebne naukowcowi do współpracy z biznesem, a także przełomowe badania dotyczące modyfikacji mRNA.

Przedsiębiorcy i uczelnie chcą podać sobie ręce

– Przykładem realizacji współpracy UW z biznesem są spółki spin-off tworzone w celu komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych. Do końca 2024 roku powstały 33 takie spółki, których udziałowcem był lub jest UW poprzez spółkę celową UWRC – informuje dr Anna Modzelewska.

Rzeczniczka prasowa UW przedstawia wybrane spółki spin-off i wskazuje na inne przykłady realizacji Trzeciej Misji Uniwersytetu.

Idź do oryginalnego materiału