Publikacja skierowana do pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół oraz specjalistów zajmujących się oceną funkcjonalną dzieci i uczniów prezentuje wyniki badania przeprowadzonego w związku z realizacją projektu „Szkolenia i doradztwo dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020. Omawia ocenę 12 projektów grantowych wyłonionych w ramach otwartego konkursu grantowego dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego.
Oceniane działania polegały na wdrożeniu modelowych rozwiązań z zakresu prowadzenia oceny funkcjonalnej oraz wsparcia postdiagnostycznego. Na podstawie wyników badania określono potrzeby osób dokonujących OF, zebrano ich opinie o zastosowanych narzędziach, trudnościach związanych z ich używaniem oraz walorach tego typu diagnostyki.
OF pozwala na trafny dobór metod wspierających, dzięki czemu służy rozwijaniu mocnych stron oraz niwelowaniu trudności dzieci i uczniów. Wyniki badania potwierdziły potrzebę wzmocnienia kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych pod kątem umiejętności wykorzystania narzędzi diagnostycznych do prowadzenia OF, takich jak KAPP (Kompleksowa Analiza Procesów Poznawczych) i OKC (Objawy-Kompetencje-Cechy).
Załączniki:
-
Badanie ewaluacyjne realizacji działań wdrożeniowych...Raport końcowy-praca zbiorowa-2024
Wielkość pliku: 9 MB