Przed nami lato i czas podwyższonych temperatur. Czy nasi uczniowie wiedzą, iż wzrost temperatury powietrza ma wpływ na uciążliwość zapachów z wysypiska śmieci lub pobliskiego śmietnika? Jakie zasady naukowe tłumaczą to zjawisko?
Zapraszamy do realizacji lekcji dla II klasy szkoły ponadpodstawowej według pomysłu Tomasza Greczyło: „Jak doświadczalnie wyjaśnić zjawisko dyfuzji i ruchów Browna?”. Podczas tych zajęć uczniowie dowiedzą się, jak dokładnie działają procesy rozkładu śmieci i dlaczego zapachy nasilają się w cieplejszych miesiącach. Uczniowie, pracując w grupach, będą mogli wykorzystać doświadczenia, symulacje komputerowe i modele fizyczne, aby zobrazować sposób poruszania się i rozprzestrzeniania cząsteczek, co ma bezpośrednie przełożenie na rozchodzenie się zapachów w cieplejszym powietrzu.
#FunduszeEuropejskie
Załączniki:
-
Dlaczego zapach z wysypiska śmieci jest bardziej uciążliwy latem niż zimą
Wielkość pliku: 287 KB