"Flow"

bajdocja.blogspot.com 1 dzień temu
.


Egzemplarz gry otrzymałam od wydawnictwa w zamian za recenzję.
Wydawnictwo nie miało wpływu na treść i formę recenzji.




Chcecie zacieśnić więzi w grupie?
Chcecie, by dzieci współpracowały?
Podsuńcie im wspólnego przeciwnika!
Może jakiś żywioł?
Woda?

Zwierzęcy bohaterowie filmu "Flow"
jednoczą się, by przetrwać powódź.


Gra "Flow" to gra kooperacyjna,
inspirowana filmem "Flow".

Może w nią grać od 1 do 6* osób od 8 lat.
Ja grałam w gronie 2-3-osobowym,
z dorosłymi oraz z nastolatkami.
Grałam też solo :-)
W pudełku znajdziemy prawie wszystko,
co potrzebne do rozegrania dwóch wariantów rozgrywek
(podstawowej i zaawansowanej ze Scenariuszami):
rozkładaną planszę z czwórką zwierząt (w narożnikach)
i numerami określającymi rzędy (pionowe i poziome) pól,
kafelki Mapy (bez przeszkód / z przeszkodami),
kafelki tzw. przeszkód Scenariuszy,
1 dwustronny kafelek łodzi,
karty Akcji i karty Scenariuszy,
2 kostki (czarną i białą)
oraz 3 żetony mew.

W pudełku nie znajdziemy naszego przeciwnika - czasu.
Musimy przygotować go sobie sami, czyli przygotować coś,
co będzie odmierzać 1-minutowe rundy gry
(minutnik / czasomierz w telefonie).

Przed podstawową rozgrywką:
rozkładamy planszę, a na jej centralnym polu
kładziemy kafelek z łodzią i widocznymi 4 otwartymi ścieżkami.
Obok mapy kładziemy:
kafelki Mapy w zakrytych stosach,
obydwie kości i żetony ptaków.
Każdy gracz losuje określoną liczbę kart Akcji.

Ustalamy gracza rozpoczynającego,
Nastawiamy minutnik / czasomierz
i już możemy grać :-)
Gracze wykonują ruchy po kolei.
W swoim ruchu gracz może wykonać jedną z czynności:
1) zagrać kartę Akcji i wykonać akcję,
2) wziąć kafelek Mapy i położyć go na planszy,
3) wziąć kafelek Mapy i odrzucić go, a w zamian wziąć kartę Akcji.

Każda z tych czynności (i warunki jej wykonania)
opisana jest dokładnie w instrukcji gry,
ale nie będę jej przepisywać ;-p

Gdy upłynie 1 minuta i minutnik / czasomierz zadzwoni,
to znak, iż skończyła się runda i musimy rzucić kostkami.
Każda z nich symbolizuje Gigantyczną falę, a wynik rzutu
to numer rzędu, który ta fala... usunie z planszy i odrzuci z gry.
Oj! Bolesne to doświadczenie!

Nic to,
nastawiamy minutnik
i gramy dalej! :-)
Wspólnym celem wszystkich graczy
jest doprowadzić ścieżkami wszystkie zwierzęta do łodzi,
czyli połączyć pola ze zwierzętami z kafelkiem Łodzi
i zdążyć to zrobić, zanim skończą się kafelki do dobierania.

Współpraca w czasie gry to nie tylko układanie kafelków na wspólnej planszy,
możemy także rozmawiać i dzielić się informacjami o swoich kartach Akcji.
A karty Akcji pozwalają np. usunąć / przesunąć / zabezpieczyć kafelek Mapy,
leżący już na planszy lub przywrócić na planszę odrzucony kafelek Mapy,
albo zahamować jedną z Gigantycznych fal (czyli rzucać tylko jedną kostką).
- Losuj!
- Co masz?
- Pospiesz się!
- Odrzuć to, odrzuć!

Gra jest emocjonująca i bardzo angażująca..
Po przegranej chce się zagrać ponownie!
Po wygranej tym bardziej!!! ;-)


A komu mało wrażeń, ten sięga po Scenariusze ;-)
Karty Scenariuszy na różne sposoby utrudniają rozgrywki,
np. zabraniają komunikowania się lub dobierania kart Akcji,
wprowadzają dodatkowe Przeszkody, których nie można
usunąć / przesunąć albo których nie ruszają Gigantyczne fale,
albo każą położyć kafelek Łodzi tylko z jedną widoczną ścieżką.
Liczba kart Scenariuszy zależy od stopnia trudności rozgrywki,
który wybierają wszyscy gracze (od bardzo łatwego do niemożliwego).
Bywa trudno, oj bywa! Bywa frustrująco ;-)
Minuta to nie za wiele ..., więc gramy drugi raz, i trzeci, i kolejny :-)
Bo chce się grać :-)
Nawet moja córka dała się skusić!
I to nie jeden raz :-)








Za grę dziękuję wydawnictwu Granna
I zgłaszam ją do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia znajdziecie na blogu GRAJMY!




* Rozgrywki 5-6-osobowe mogą być trudniejsze, może być ciasno przy stole
(wszyscy gracze powinni mieć jednakowo łatwy dostęp do planszy).


.
Idź do oryginalnego materiału