"Hygge"

bajdocja.blogspot.com 19 godzin temu
.



Gra "Hygge" przeznaczona jest dla 2 - 4 graczy od 7 lat.
To szybka, sympatyczna karcianka, która spodobała się
wszystkim znajomym dzieciom od lat 7 do 14.
Dorośli też uznali ją za przyjemną :-)


"Hygge" to duńskie słowo, oznaczające (w uproszczeniu) komfort.
W grze "Hygge" chodzi właśnie o komfort w czasie długiej zimy.
Zwierzęta przygotowują się do zimy, muszą zebrać zapasy,
poduchy, odpowiednie ubranie i zadbać o rozrywkę ;-)
Celem gracza jest zadbać o komfort tych zwierząt.
Dodam, iż o komfort tylko niektórych zwierząt,
inne traktując jak... przedmioty :-\
Każde zwierzę, które mamy traktować jak zwierzę (nie jak przedmiot),
oznaczono jedną łapką lub dwiema łapkami (na dole karty)
i przestawiono na karcie jednego lub trzech kolorów.
Zwierzęta z kart w jednym kolorze zbierają przedmioty w tym kolorze,
zwierzęta z kart w trzech kolorach zbierają przedmioty w jednym z tych trzech kolorów.
Przy czym do każdej łapki mogą zbierać dowolną liczbę przedmiotów tylko jednego typu.
Gwiazdki ze zdobytych kart z przedmiotami dadzą punkty na koniec całej rozgrywki.
Dzięki tym gwiazdkom możemy też rozróżnić przedmioty od zwierząt (z łapkami).
Konik polny ma tu gwiazdki, czyli jest przedmiotem.

Jak się zdobywa przedmioty z gwiazdkami?
Magazynując zapasy, czyli owe przedmioty.

Skąd się bierze przedmioty?
Z pewnego układu kart na stole.
A układ ten zależy od liczby graczy
i jest świetnie rozrysowany na kartach pomocy.
W swoim ruchu gracz bierze jeden z rzędów tego układu i kładzie przed sobą.
W tym samym ruchu może zdecydować się na magazynowanie zapasów
dla jednego zwierzęcia, o ile ma satysfakcjonującą go "kolekcję" przedmiotów.
Razem z przedmiotami do magazynu idzie też zwierzę, które je uzbierało.

Za wszystkie przedmioty, których nie udało się zmagazynować,
będą punkty ujemne na koniec rozgrywki.
Za każdą łapkę zwierzęcia, który nie poszedł do magazynu,
też będą punkty ujemne!
Trzeba więc rozważnie podejmować decyzję:
lepiej uciułać więcej przedmiotów,
czy lepiej szybciej magazynować?

A trzeba się spieszyć, bo a nuż zaskoczy nas zima!
Zimę zapowiada karta z gwiazdką,
która jest wśród ostatnich 10 / 16 kart,
co też jest świetnie rozrysowane na kartach pomocy.
Po odkryciu gwiazdki każdy gracz może wykonać już tylko jedną akcję:
albo coś zmagazynować, albo odrzucić jedną z kart leżących przed nim.

Jest więc się nad czym zastanawiać!

Jest tu jeszcze jeden smaczek:
Jeśli przy braniu rzędu z układu na stole
gracz spowoduje, ze zostaną nie więcej niż 3 karty*,
to ów gracz ma dodatkowy ruch!
To bardzo kuszące! I cenne!


Małe pudełko, wygodne karty,
sympatyczna grafika, proste zasady,
szybkie rozgrywki, trochę kombinowania, nieco ryzyka.

Polecam :-)


Za wypożyczenie gry dziękuję znajomej K.K. :-*




Zgłaszam grę do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia tu: recenzje Grajmy!






* Wtedy układ na stole uzupełnia się nowymi kartami.


.
Idź do oryginalnego materiału