"Król Popiel"

bajdocja.blogspot.com 2 dni temu
.



Mam już dwie gry Granny, inspirowane polskimi legendami,
obydwie mające wiele wspólnego z... matematyką :-)
To gry "Bazyliszek" i "Złota Kaczka".
Jedna ma związek z symetrią lustrzaną (osiową),
druga ćwiczy umiejętność analizowania warunków.

Ostatnio testowałam ze znajomymi kolejną grę z legendą.
To gra kafelkowa dla 2 - 5 osób od lat 6 pod tytułem "Król Popiel".
Ona też ma związek z matematyką, geometrią i wyobraźnią geometryczną.
Zasady są niezwykle proste, inspirowane pogonią myszy za królem Popielem.
Gracze na zmianę układają po jednym tetrisowym kafelku z myszami od dołu wieży ku górze.
Gdy któryś kafelek dotnie okna, w którym stoi król, ten przeskakuje do kolejnego wyższego okna.
Aż nie będzie już miał możliwości ucieczki...
Każdy kolejny kafelek musi dotykać któregoś poprzedniego kafelka.

Na bokach kafelków i w niektórych miejscach wieży są połówki żółtych kropek,
które po połączeniu dają kropki, czyli punkty.

Gracze działają razem, chcąc dogonić króla,
ale każdy chce zdobyć jak najwięcej punktów,
bo wtedy zostanie zwycięzcą.
Gracze układają więc kafelki, dopasowując kropki,
zdobywają punkty i przesuwają pionki po torze punktacji.

Jeśli któryś gracz pogoni króla, czyli dotknie swoim kafelkiem okna z królem,
to zdobywa (losowy) żeton z premią, a mogą to być dodatkowe punkty,
podwojenie punktów lub dodatkowy ruch.
Zasady proste, gra emocjonująca!
Gwarantowane myślenie strategiczne
i ćwiczenie wyobraźni geometrycznej :-)

Kropki są trochę za małe,
pionek króla jest trochę za duży,
kafelki się czasem przesuwają,
ale grę generalnie polecam!



Zgłaszam grę do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia tu: recenzje Grajmy!



Za wypożyczenie gry dziękuję A.M. :-*



.
Idź do oryginalnego materiału