Ten przykład matematyczny pojawił się w mediach społecznościowych już dawno temu, ale do tej pory rozgrzewa umysły internautów. Wydaje się bardzo proste, ale można uzyskać dwa różne wyniki, 1 i 9. Tylko jeden z nich jest jednak adekwatny. Który? To zależy, czy użyjecie poprawnej metody rozwiązywania takich działań.
REKLAMA
Zobacz wideo Uczy matematyki na TikToku. "Uczniowie mówią mi, iż w 60 sekund uczą się więcej niż przez 45 minut lekcji w szkole"
Działanie ze szkoły podstawowej, które może mieć dwa wyniki. Tylko jeden jest prawidłowy
Wspomnieliśmy, iż przykład matematyczny 6:2 (1+2) może mieć dwa wyniki, 1 i 9. Tylko jeden jest poprawny, a zależy to od poprawnej kolejności wykonywania działań. Jest ona następująca:
działania w nawiasach,
potęgowanie i pierwiastkowanie (nie występują w tym przykładzie),
mnożenie i dzielenie - w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej,
dodawanie i odejmowanie - również w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.
Jednak nie tylko poprawna kolejność wykonywania działań ma tu znaczenie. pozostało jeden szczegół, o którym wiele osób zapomina, a ma on zasadniczy wpływ na wynik.
Pozornie prosta łamigłówka matematyczna. Oto poprawne rozwiązanie tego działania
W tym przykładzie matematycznym mamy dwa działania - dzielenie i dodawanie. Jednak nie tylko. jeżeli między liczbą a nawiasem nie ma żadnego znaku działania, to jest tam mnożenie. Dokładnie tak, jak w omawianym przypadku. Co za tym idzie, działania są w sumie trzy - dzielenie, mnożenie i dodawanie. Oto wszystkie obliczenia:
6:2 (1+2) = 6:2 × 3,
6:2 × 3 = 3 × 3,
3 × 3 = 9.
Czyli poprawna odpowiedź to 9. jeżeli jednak umknęło wam owo mnożenie lub zastosowaliście niepoprawną kolejność działań, to wyjdzie wam 1, a to błąd. Udało wam się poprawnie wykonać ten przykład?