LISTOPAD 2024- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

ppw.edu.pl 1 tydzień temu

TEMATYKA TYGODNIOWA:

Tydzień 1: Bohaterowie polskich legend (04-08.11.2024)

Tydzień 2: Pomysły na deszczowe dni (12- 15.11.2024)

Tydzień 3: Nasze ulubione książki (18-22.11.2024)

Tydzień 4: Chcemy być potrzebni (25-29.11.2024)

Umiejętności dziecka:

  • Obdarza uwagą inne osoby, w tym dzieci z grupy przedszkolnej
  • Panuje nad emocjami (czeka na swoją kolej, akceptuje przegraną), szanuje emocje innych
  • Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
  • Formułuje i wyraża swoje opinie i sądy, zapewnia innym osobom prawo do wypowiedzi
  • Słucha z uwagą tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat
  • Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P
  • Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
  • Odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami
  • Używa chwytu pisarskiego, ćwiczy umiejętności grafomotoryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Eksperymentuje, szacuje, dokonuje pomiaru długości oraz masy przedmiotów
  • Określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby
  • Zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom (tworzenie scenografii)
  • Odczytuje i tworzy kody; koduje i dekoduje symbole obrazkowe oraz sygnały dźwiękowe
  • Porusza się przy muzyce i wykazuje poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą, impresji plastycznych, konstrukcji i modeli
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych (cień)
  • Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność do narodu polskiego
  • Rozpoznaje modele monet; wie, do czego służą pieniądze
  • Ma świadomość, iż książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza
  • Rozumie pojęcie niepełnosprawność i zachowania społeczne z nią związane
  • Przejawia życzliwość w stosunku do zwierząt
  • Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
  • Pamięta o zasadach bezpieczeństwa, w tym również podczas poruszania się po ulicach i środkami komunikacji

Nauczymy się piosenki pt. „Czas słoty”:

1. Złota, złota jesień w siną dal odeszła i nastał słoty czas.
Pada, pada deszczyk, bajki opowiada, do snu kołysze nas.

Ref. Szaroburo dookoła, liście spadły z drzew.
Już listopad w kalendarzu, milknie ptaków śpiew.
Szaroburo dookoła, coraz krótsze dni.
Już listopad w kalendarzu, szron na trawie lśni. /2x

2. Słotna, słotna jesień wiatrem drzewa czesze, nadchodzi zimy czas.
Cicho, cicho wokół, ziemia w sen zapada, a mgła otula nas.

Ref. Szaroburo dookoła, liście spadły z drzew…

Nauczymy się wierszyka „Szara wyliczanka”:

Szara cisza: raz, dwa, trzy

już jesienne kończy dni.

Szare drzewo: raz i dwa

już kilka liści ma.

W szarym domku: raz, dwa, trzy

mały krasnal sobie śpi.

Szarą jesień: raz i dwa

każde dziecko dobrze zna.

Idź do oryginalnego materiału