Niemieckie dyskonty najwyraźniej radzą sobie bardzo dobrze w Polsce. W marcu informowaliśmy o planach rozwoju marki Woolworth, a nieco ponad miesiąc później donosiliśmy o podobnych zamiarach sieci TEDi. Teraz do tego grona dołącza KiK. Marka ta oferuje przede wszystkim odzież damską, męska i dziecięcą, ale znajdziemy tu również dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt, a choćby małe AGD. Asortyment ten być może nieco się zmieni przy nowym formacie.
REKLAMA
Zobacz wideo Patrycja Sass-Staniszewska: E-commerce nigdy nie zastąpi w pełni tradycyjnego handlu
KiK: sklepy stacjonarne mają zyskać nowy format. Popularna sieć planuje intensywny rozwój
Jak informuje portal Retailnet.pl, KiK ogłosił wprowadzenie nowego formatu sklepów już pod koniec pierwszego kwartału tego roku. Nadano im nazwą U400, nawiązując do zmniejszonej powierzchni salonów, która ma wynosić do 400 metrów kwadratowych. Dla porównania obecne punkty KiK mieszczą się w przedziale 500-600 metrów kwadratowych. Taka zmiana daje przede wszystkim więcej możliwości dotarcia do klientów.
Nowy format umożliwia nam wejście do lokalizacji, które dotąd były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczoną dostępność większych powierzchni. Mówimy tu o sklepach o metrażu 360-440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu - na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach
- wyjaśnia w rozmowie z Retailnet.pl Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska. Co prawda wiąże się to także z koniecznością ograniczenia asortymentu, ale klienci wciąż znajdą tu najpopularniejsze produkty. Ponadto KiK nie rezygnuje całkowicie z dużych sklepów. Wręcz przeciwnie, większość nowych punktów ma mieć właśnie taki format, a U400 będą jedynie ich uzupełnieniem. Jednocześnie należy podkreślić, iż firma ma ambitne plany z tym związane.
Ile sklepów KiK jest w Polsce? Niemiecka sieć zdobyła uznanie klientów nie tylko w naszym kraju
KiK zamierza zwiększyć sprzedaż w 2025 roku o dziewięć procent. Pomóc w tym mają otwarcia sklepów w nowych lokalizacjach. Tylko do końca maja zaczną działa trzy nowe punkty: w Warszawie, Szubinie i Kozienicach. Jan Skowron zdradził również w rozmowie z Retailnet.pl, iż ciągu najbliższych trzech lub czterech lat ich całkowita liczba ma się ma się zwiększyć do 650 w całej Polsce. w tej chwili pod czerwonym szyldem marki działa około 460 sklepów, co oznacza, iż przybędzie ich mniej więcej 200. Jednocześnie warto zaznaczyć, iż firma równocześnie przeprowadza "czyszczenie portfolio sklepów" i zamyka niektóre lokalizacje, ale od 2023 roku konsekwentnie dba o to, by liczba otwieranych była większa.
Zobacz też: Polski McDonald's kontra niemiecki. Gdzie kanapki są tańsze? Pozory mogą mylićPoza Polską i rodzimymi Niemcami KiK działa w Austrii, Holandii, Czechach, Słowacji, Słowenii, Węgrzech, Chorwacji, Włoszech, Rumunii, Niderlandach, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii. Daje to łącznie ponad cztery tysiące sklepów.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.