SHEIN zapowiada 2,5 miliona testów produktów w 2025 roku i zaostrza procedury zgodności

imagazine.pl 1 dzień temu

Globalna platforma e-commerce SHEIN ogłosiła plany zintensyfikowania działań w zakresie bezpieczeństwa i jakości produktów w 2025 roku. Firma zamierza przeprowadzić 2,5 miliona testów, co stanowi wzrost o 25% w stosunku do 2 milionów testów wykonanych w 2024 roku. Na inicjatywy związane ze zgodnością produktów przeznaczonych ma zostać łącznie 15 milionów dolarów.

Nowe cele i procedury mają na celu zapewnienie, iż produkty oferowane na platformie są zgodne z obowiązującymi przepisami na kluczowych rynkach, w tym z unijnym Rozporządzeniem o Ogólnym Bezpieczeństwie Produktów (GPSR) oraz amerykańską Ustawą o bezpieczeństwie produktów konsumenckich (CPSA).

SHEIN poinformowało o rozszerzeniu i zacieśnieniu współpracy z 15 międzynarodowymi agencjami badawczymi, takimi jak Bureau Veritas, Intertek, QIMA, SGS oraz TÜV SÜD, które przeprowadzają testy bezpieczeństwa produktów, w tym badania chemiczne.

Firma rozszerzyła również swoje wewnętrzne wymagania dotyczące materiałów. Utrzymywana jest baza zatwierdzonych tkanin, a w tej chwili została ona poszerzona o dodatki i akcesoria. Materiały uznawane za ryzykowne, takie jak poliuretan (PU), muszą zostać przetestowane pod kątem zgodności z Listą Substancji Ograniczonych (RSL) SHEIN, zanim zostaną dopuszczone do użytku. Ponadto, od kwietnia 2025 roku wszystkie tkaniny przeznaczone do produkcji odzieży dziecięcej marki SHEIN są poddawane testom pod kątem norm chemicznych i palności.

SHEIN wprowadził rygorystyczne zasady, które zobowiązują dostawców do dostarczania dokumentacji dotyczącej produktów z określonych kategorii, takich jak elektronika, zabawki dla dzieci, kosmetyki czy środki ochrony osobistej. W maju 2025 roku zwiększono częstotliwość kontroli oraz weryfikacji raportów z testów i certyfikatów, takich jak RoHS dla UE czy FCC dla USA, dla wszystkich sprzedawców oferujących produkty elektroniczne wysokiego napięcia.

Firma systematycznie ocenia dostawców na podstawie takich kryteriów jak wskaźnik pozytywnych wyników testów oraz liczba negatywnych opinii. W przypadku wykrycia niezgodności, podejmowane są kroki takie jak usunięcie produktu z oferty, nałożenie kar, a w poważniejszych przypadkach – zakończenie współpracy. Jak informuje firma, od startu platformy zakończono współpracę z ponad 540 sprzedawcami, którzy nie dostosowali się do obowiązujących standardów.

SHEIN zadeklarowało również, iż będzie aktywnie zgłaszać wszelkie produkty niezgodne z normami, które stwarzają istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa, do odpowiednich instytucji na poszczególnych rynkach.

Wzrost sprzedaży plecaków podręcznych na Allegro. Polacy dostosowują się do wymagań linii lotniczych

Jeśli artykuł SHEIN zapowiada 2,5 miliona testów produktów w 2025 roku i zaostrza procedury zgodności nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału