To zadanie z 4 klasy przerasta dorosłych. Obliczysz bez kalkulatora w 30 sekund?

mamadu.pl 1 tydzień temu
Na pierwszy rzut oka to równanie może wydawać się bardzo łatwe. Większość uczniów starszych klas podstawówki rozwiązałaby je w pamięci w 30 sekund. Jednak nie zawsze jest to takie proste, zwłaszcza dla dorosłych. Dlaczego? Ponieważ takie zadanie wymaga przypomnienia sobie podstawowych zasad, o których zapomnieliśmy. Znasz odpowiedź?


Zagadki, równania i łamigłówki to doskonały sposób na rozruszanie mózgu, poprawę pamięci i koncentracji. Regularne rozwiązywanie takich zadań rozwija nasze zdolności analityczne i może przydać się w różnych aspektach życia codziennego.

A jak zacząć? Można sięgnąć po gry logiczne, aplikacje, a choćby zwykłe, proste zadania matematyczne, które wymagają trochę myślenia. I mamy dla ciebie takie wyzwanie!

Aby rozwiązać to równanie, należy przypomnieć sobie kolejność wykonywania działań:


najpierw nawiasy,

następnie mnożenie i dzielenie (od lewej do prawej strony),

następnie dodawanie i odejmowanie (od lewej do prawej strony).


Ile to jest 4+2x6÷3+7? Rozwiązanie


Aby uzyskać prawidłowy wynik, trzeba zastosować odpowiednią kolejność działań matematycznych. Najpierw mnożymy, później dzielimy. Na koniec zostawiamy dodawanie. Obliczenia powinny więc wyglądać tak:

4+2x6÷3+7=?


4+12÷3+7=?


4+4+7=?


8+7=15


Prawidłowy wynik to 15.

Czy udało ci się znaleźć odpowiedź? jeżeli tak, to świetnie! jeżeli nie, pamiętaj, iż regularne ćwiczenia matematyczne to świetny sposób na poprawę zdolności liczenia i koncentracji. Trening umysłu nigdy nie zaszkodzi!

Co w tym zadaniu może pójść źle?


Bardzo łatwo popełnić błąd, rozwiązując takie równanie. Na przykład, jeżeli ktoś wykona obliczenia od lewej do prawej strony, bez uwzględnienia odpowiedniej kolejności działań:

Błędna kolejność działań:


Jeśli ktoś zacznie wykonywać obliczenia od lewej do prawej, najpierw dodając i mnożąc:


W takim przypadku wynik to 19, ale to oczywiście błąd!


Nieprawidłowe rozwiązanie mnożenia i dzielenia:


Inny błąd to pominięcie kolejności mnożenia i dzielenia, na przykład:


Takie rozwiązanie również prowadzi do błędnego wyniku 11.

Idź do oryginalnego materiału