Unieważniono egzamin całemu rokowi. Zaliczyli śpiewająco, ale z pomocą "zewnętrznych narzędzi"

gazeta.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl/ X, screen: @Agenzia_Ansa


362 studentów we włoskim mieście Ferrara musi powtórzyć egzamin. Wyniki zostały anulowane, gdy profesorowie odkryli, iż wielu zdających wykorzystało sztuczną inteligencję. Podejrzenia wzbudziła bardzo wysoka średnia ocen: 28 punktów na 30.Studenci psychologii na uniwersytecie we włoskiej Ferrarze będą musieli jeszcze raz podejść do egzaminu z nauki o sporcie, który został przeprowadzony na specjalnej platformie internetowej. Studenci śpiewająco odpowiadali na teście, co wzbudziło podejrzenie wykładowców. Jak informuje Agenzia ANSA, wszyscy zdający korzystali ze swoich prywatnych laptopów i tabletów w czasie zaliczenia.
REKLAMA






Zobacz wideo

Ewa Chodakowska zdradza, jak ją przyjęli studenci na SWPS. "Jestem traktowana jak jedna z nich"



Oszustwo na uczelni we Włoszech. Unieważniono egzaminWykładowcy zwrócili uwagę na formę odpowiedzi wpisanych przez studentów i stwierdzili, iż wykorzystany został ChatGPT, służący do generowania odpowiedzi. W wiadomości mailowej, która została przesłana studentom, władze uniwersytetu wyjaśniły, iż bardzo wielu uczestników egzaminu posłużyło się "narzędziami zewnętrznymi, takimi jak ChatGPT i innymi aplikacjami, by odpowiedzieć na pytania". Nie jest jednak możliwe stwierdzenie, kto to zrobił- podkreślono w liście cytowanym przez Agenzia ANSA. To właśnie dlatego zapadła decyzja o unieważnieniu egzaminu wszystkich zdających. Zastosowano odpowiedzialność zbiorową, ponieważ nie udało się zidentyfikować konkretnej osoby, która wykorzystała narzędzia oparte na AI. Sztuczna inteligencja zmorą nauczycieliIlu uczniów i studentów korzysta w Polsce ze sztucznej inteligencji? Postanowili to sprawdzić naukowcy z Collegium Da Vinci w Poznaniu. Z ich raportu "Polska edukacja w cieniu AI" wynika, iż aż 58 proc. uczniów i studentów w czasie swojej edukacji korzysta lub korzystało z narzędzi bądź aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. 30 proc. uczniów wykorzystuje je do pisania tekstów. Zgodnie z wynikami badań Społecznego Towarzystwa Oświatowego (STO), 27,5 proc. uczniów robi to średnio raz w tygodniu, 43 proc. co najmniej raz w miesiącu, a niemal 30 proc. mniej niż raz w miesiącu.A wy, drodzy internauci, co sądzicie na temat używania przez uczniów AI do nauki? Podzielcie się z nami swoją opinią w komentarzach lub napiszcie do mnie maila: magdalena.wrobel@grupagazeta.pl.
Idź do oryginalnego materiału