"Wirus. Roll & write"

bajdocja.blogspot.com 5 dni temu
.


Egzemplarz gry otrzymałam od wydawnictwa w zamian za recenzję.
Wydawnictwo nie miało wpływu na treść i formę recenzji.




"Wirus. Roll & write" to wykreślanka z kostkami
przeznaczona dla 2- 4 graczy od 8 lat.
Wcielamy się w szpitalnych praktykantów, starających się o staż.
Rzucamy kostkami, skreślamy wyniki, robimy combosy,
testujemy lub wynajdujemy szczepionki na nowe choroby
i świetnie się bawimy :-)

Karciana gra "Wirus" cieszy się niesłabnącą popularnością.
Gra "Wirus. Roll & write" jest dłuższa i bardziej wymagająca,
ma więcej zasad, elementów i kombinowania :-)
Czas pokaże, czy będzie równie popularna jak karciany pierwowzór.
Tymczasem mnie i moim (dorosłym i nastoletnim) współgraczom gra się podoba!
Najbardziej w wersji 2-osobowej :-)
W pudełku znajdują się sześcienne kostki, ołówki, karty
oraz notes z dwustronnymi planszami do "wykreślania".

Odpowiednie karty wykłada się na środek stołu.
Każdy gracz otrzymuje kostki, ołówek i planszę.
W rozgrywkach 2-osobowych każdy z graczy ma 6 kostek,
w rozgrywkach 3-4-osobowych każdy gracz ma tylko 3 kostki.
Gracze rzucają swoimi kostkami, po kolei umieszczają je
na jednej z widocznych kart, a wyniki zaznaczają na swoich planszach.

Cztery karty w kolorach niebieskim, czerwonym, zielonym i żółtym
to karty testów klinicznych dotyczących czterech chorób, nazywanych
chorobami: niebieską, czerwoną, zieloną i żółtą.

Każdej z tych kart / chorób odpowiada odpowiedni obszar na planszy gracza.
Każda z tych kart ma miejsca na dwie kostki.
Gracz, który umieści swoją kostkę na takiej karcie jako pierwszy,
zaznacza na swojej planszy (w obszarze danej choroby) wynik z tej kostki .
Gracz, który umieści swoją kostkę na takiej karcie jako drugi,
zaznacza na swojej planszy (w obszarze tej choroby) sumę wyników z obu leżących tam kostek.
Jeśli gracz nie może zaznaczyć wyniku / sumy wyników na swojej planszy, to nie może położyć
kostki, która daje ten wynik / sumę wyników.
Zamiast na karcie choroby, swoją kostkę gracz może położyć
na jasnozielonej karcie laboratorium, o ile jego kostka
spełnia podany na takiej karcie warunek.

Pierwszy gracz, który położy kostkę na którejś karcie laboratorium,
dostanie karetę priorytetu, która da mu przywilej rozpoczęcia następnej rundy.
Runda kończy się po położeniu wszystkich kostek na kartach na stole.
Następna runda zacznie się od zdjęcia wszystkich kostek z kart
i ponownego ich rzucenia.


Położenie kostki na karcie laboratorium daje graczowi dodatkowy bonus.
Bonusem może być dodatkowe skreślenie na dowolnej karcie choroby
lub joker, zmieniający wartość dowolnej kości, która nie leży jeszcze na żadnej karcie.
Przy czym w rozgrywkach 2-osobowych na każdej karcie laboratorium są miejsca na dwie kostki
i może z nich skorzystać dwóch graczy (lub tylko jeden - jeżeli położy obie swoje kostki na takiej karcie).
A gracze zaznaczają bonusy na planszach dopiero wtedy, gdy na karcie laboratorium leżą dwie kostki.
W rozgrywkach 3-4-osobowych na każdej karcie laboratorium jest miejsce tylko na jedną kostkę
i może z niego skorzystać tylko jeden gracz, i od razu może zaznaczyć bonus na swojej planszy.
Jeśli gracz nie może swojej kostki nigdzie położyć,
to kostka ta ląduje na fioletowej karcie zanieczyszczonych próbek,
gdzie być może... lęgną się wirusy, dające ujemne punkty na koniec gry.
Gracz może oczywiście obniżyć wartość takiej kostki jokerem,
o ile takiego posiada, i o ile mu się to opłaca ;-)

Skreślanie liczb w obszarach choroby daje dużo frajdy!
Albowiem skreślenie całego rządka (wiersza lub kolumny) liczb
daje dodatkowe skreślenie w obszarze (innej / tej samej) konkretnej choroby.
Co może spowodować skończenie kolejnego rządka liczb, które daje dodatkowe...
I tak dalej. Hura! :-)

Kto pierwszy skreśli wszystkie liczby w obszarze którejś choroby,
ten... wynajduje szczepionkę na tę chorobę.
A wynalezienie szczepionki da graczowi dodatkowe punkty na koniec gry.

Rozgrywkę wygra (i dostanie staż w szpitalu) zdobywca największej liczby punktów.

Punkty dodatnie liczymy za:
liczbę skreślonych wyniki w obszarze każdej choroby,
wynalezione szczepionki / szczepionek,
posiadane, ale nieużyte jokery.
Punkty ujemne liczymy za wirusy, tzn. wartości kostek,
które wylądowały na fioletowej karcie zanieczyszczonych próbek.
Wydaje się, iż zasad w tej grze jest dużo, ale naprawdę bardzo gwałtownie się je opanowuje!
Już przy drugiej rozgrywce wydają się intuicyjne, a gra jest staje się płynna i niezbyt długa.

Ta gra daje dużo przyjemności i sporo satysfakcji!

W rozgrywkach 2-osobowych każdy gracz ma więcej kostek, więc więcej możliwości,
ale też częściej zdarza się konieczność wyrzucenia kostki do śmieci ;-p
Rozgrywki 3-4-osobowe są odrobinę dłuższe, ale i tak chce się grać dłużej :-)

Polecam gorąco!


W sklepie Muduko kupicie tę grę z 20% rabatem
podając kod WIRUSRR.




Za grę dziękuję wydawnictwu Muduko.
I zgłaszam ją do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia tu: recenzje Grajmy!




.
Idź do oryginalnego materiału